santorini

Maj 2022

magiczna wyspa

Dawno, dawno temu Santorini została zniszczona przez potężny wybuch wulkanu. Dzięki tej aktywności wulkanicznej możesz zobaczyć na własne oczy białe, czerwone i czarne plaże. Do wyboru, do koloru.

Santorini jednak niczym feniks z popiołów odrodziła się. Tu zobaczysz słynne z pocztówek białe domki z niebieskimi kopułami przyklejone do skał oraz wspaniałe wschody i zachody słońca. My Santorini odwiedziliśmy w długi weekend majowy uciekając z Polski tam gdzie gorąco, kiedy drugi raz odpoczywaliśmy na Krecie.

Nieskazitelna biel i błękit

Tym razem wykupiliśmy zorganizowaną wycieczkę z biura turystycznego, gdyż moja dewiza – zorganizuje to na własną rękę, okazała się w tym przypadku całkowicie bez sensu: drożej i więcej problemów organizacyjnych do ogarnięcia, a my mieliśmy tylko 1 dzień. Na Santorini zwiedziliśmy słynną Oia i Thirę.

Santorini1

Thira

Thira znana jest głównie ze złotych uliczek z ogromem biżuterii oraz eleganckich sklepów i butików, w których możesz wydać mnóstwo pieniędzy. Osobiście, po zobaczeniu miasteczka Oia, które mnie maksymalnie urzekło, nie miałam już ochoty na żaden spacer tymi ekskluzywnymi szlakami, ale co kto lubi. W miejscowości Pyrgos zamiast udać się do Kasteli Pyrgo, rozsiedliśmy się w jednej z tawern na pyszną kawę – też trzeba tego doświadczyć. Oia trzeba zobaczyć! W odpowiedniej porze roku to miasteczko oczaruje każdego. W maju, pogoda była idealna, jakieś 25oC (gdzie na Krecie w tym czasie było zdecydowanie chłodniej), słonecznie, bezwietrznie i co najważniejsze brak tłumów turystów.

santorini5

Oia

Życie w Oia koncentruje się przy głównym deptaku wyłożonym marmurem – Nomikou. Warto jednak zatracić się w odchodzących od niego mniejszych uliczkach. Spacer, kiedy masz czas i ogromną swobodę delektowania się widokiem tych białych domków wiszących jakby nad przepaścią, brak turystów to prawdziwa przyjemność, oczywiście jeżeli nie masz lęku wysokości. Wykute w skałach domy, kapliczki, hotele z mini basenami z widokiem na Morze Egejskie robią niesamowite wrażenie. Taras jednego budynku to dach następnego. Prawda, że praktycznie.

Biało-niebieska ceramika

W Oia znajdziesz całe mnóstwo kameralnych knajpek z widokiem na morze, butików, księgarni, pracowni artystycznych i sklepów z pamiątkami. W Oia z wrażenia faktycznie można wykrzyknąć: „O ja”.